Contact Us:

Reach Us:

Shop Now:

Virgin Megastore bans plastic bags from their UAE stores

Virgin Megastore bans plastic bags from their UAE stores

Virgin Megastore Tidak Lagi Menggunakan Kantong Plastik dalam Toko UAE-nya!

 

As civilization evolves, consumerism grows, resulting in rapidly rising numbers of plastic usage. Malls and shopping centers are everywhere around us to match the current consumeristic lifestyle of the world, however some stores are starting to take action. Amongst these is Virgin Megastore, who is the first major retailer in the UAE to switch to plastic-free bags.

Seiring perkembangan zaman, konsumsi masyarakat juga semakin meningkat. Hal ini turut menjadi salah satu faktor masifnya penggunaan plastik dalam kehidupan sehari-hari. Tingginya konsumsi masyarakat menjadikan mal dan pusat perbelanjaan banyak bermunculan. Diantara pusat perbelanjaan yang ada, beberapa sudah mulai melakukan aksi untuk mengurangi penggunaan plastik. Virgin Megastore merupakan salah satu retail besar di UAE yang melakukan aksi dengan tidak lagi menggunakan kantong plastik.

 

 

Virgin’s substitute for plastic bags are Avani’s Bio Cassava bags, that have been customised for Virgin. The bags are made from organic resins, cassava starch and vegetable oil making them 100% biodegradable, compostable, certified non-toxic and are proven to be harmless if consumed by animals.

Virgin Megastore menggunakan bio-cassava bag dari Avani untuk menggantikan kantong plastik yang sebelumnya digunakan. Bio-cassava bag Avani yang terbuat dari resin organik; pati singkong serta minyak sayur ini merupakan produk yang 100% biodegradable, dapat dikompos, tersertifikasi bebas racun dan terbukti tidak berbahaya apabila terkonsumsi oleh hewan.

Virgin’s new bags, the #thisbagisahero shopping bags, are now available in all Virgin megastores in the UAE. Further insight into the manufacture of the bags are shown in a video that has been published on social media by Richard Branson, founder of the Virgin group. Richard’s instagram post has already been viewed over 72,000 times.

Bio-cassava bag Avani yang sudah di custom dan disesuaikan untuk Virgin dengan desain This bag is a hero sudah tersedia pada seluruh megastore Virgin di UAE. Proses pembuatan bio-cassava bag Avani ini dapat dilihat melalui video yang diunggah oleh Richard Branson, founder Virgin group, pada media sosial Instagramnya.

 

 

This also is a big milestone for Avani in their aim to provide eco-friendly substitutes for plastic products to battle the waste pollution. Kevin Kumala, Co-founder and CEO of Avani, says “We are excited to collaborate with Virgin Megastore as the spirit of innovation are embedded in both of our company values. I am hoping this is only the first collaboration with many more to follow with Virgin group in ensuring a more sustainable future.”

Kerjasama ini juga merupakan batu loncatan dan peluang besar bagi Avani yang sejalan dengan tujuannya dalam menyediakan solusi pengganti produk plastik. Kevin Kumala, Co-founder dan CEO Avani, mengatakan bahwa ia sangat senang dan tertarik untuk berkolaborasi dengan Virgin Megastore. Ia berharap perusahaan lainnya dapat turut mengikuti langkah Virgin dalam mendukung masa depan yang berkelanjutan.  

 

Thanks to stores like Virgin, the goal of a more sustainable future is one step closer, and will continuously grow closer by every action every individual is taking.

Terima kasih kepada brand seperti Virgin, masa depan yang berkelanjutan dan lebih hijau dapat diwujudkan dan semakin terwujud dengan setiap aksi nyata yang dilakukan oleh setiap individu.

 

Picture of sultanbreefstudio
sultanbreefstudio

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

WhatsApp